Dreptul de petiţie către Parlamentul European aduce UE mai aproape de cetăţenii săi

Citeşte şi...

4 comentarii

  1. ByREV spune:

    Oare ce se mai aude despre taxa de prima inmatriculare (acunsa sub numele de taxa de poluare)?

    Pana acum taxa a avut numai si numai efecte negative pentru economia din Romania. Practic cei care au promovat si votat aceasta lege ar trebui sa plateasca toate aceste daune provocate de actuala taxa.

    – bani mai putin la buget din inscrieri
    – bani mai putini la firmele de asigurari (RCA-ul)
    – bani mai putini la buget datorati de firmele de asigurari
    – bani mai putini la RAR
    – bani mai putini la Politie pentru numere
    – bani mai putini la buget din incasarea impozitului auto anual
    – bani mai putin la populatie => mai putine cheltuieli => mai putine incasari din TVA si alte taxe => nivelul de trai scade => saracie mai mare
    – indatorarea populatiei, obligati practic sa-si cumpere masini noi => din nou mai putine cheltuieli
    – cresterea evaziunii prin incasarea de comisioane fara a plati tva/impozit de catre persoane care inscriu masini in bulgaria

    Tot omul daca are ceva bani se mai gandeste sa schime TV-ul, frigiderul, aragazul, sa-si puna o clima, un pc pentru copil, taxe la facultate, termopane, termoizolatie, etc… dar, cum statul are grija sa puna taxe pe populatie acesti bani nu vor mai ajunge in economie pentru achizitii pe minim 6 luni => ca acele firme vor reduce din personal, din spatii, din investitii, si pana la urma vor da faliment!

    Ce ziceti de taxarea mai mare pentru masinile mai noi si mai mica pentru cele vechi ? Taxa la o masina veche de 9-10 ani si EURO 2 poate fi chiar tripla in comparatie cu una veche de 20 de ani. Chiar daca norma de poluare la o masina este la fel, masina are mult mai multe avantaje: consuma mai putin, este mai eficienta, grad de siguranta sporit, confort, fiabiliate, etc.

    – consumul mai mic => bani mai multi ramasi pentru cheltuieli in economie, pentru ratele la banci, etc (petromnul nu este economie, este o gaura neagra pentru accize catre buget)
    – grad de siguranta sporit => mai putine accidente care au implicatii f mari: victime mai putine, cheltuieli de spitalizare reduse, asigurarile sunt mai fericite (au mai mult profit, nu creste de la an la an RCA-ul), bani mai putini pe reparatii, etc
    – fiabilitate => mai putina uzura, mai putina poluare in viitor decat una veche de 20 de ani, mai putine cheltuieli cu piese defecte, mai putine accidente datorate uzurii, etc

  2. mm www.victorbostinaru.ro spune:

    Sunt consecvent atitudini indreptate impotriva formulei de calcul al acestei taxe, dincolo de nivelul pur declarativ. Am sustinut petitia impotriva taxei auto semnata de peste 120.000 de romani, am demarat proiectul http://www.petitiipe.ro care aduce in atentia publicului roman un drept European fundamental si am adus reprezentantii Comisiei de Petitii in Romania in iunie 2008.

    Sunt multe lucruri care pot fi dezbatute privind aceasta taxa. Merita mentionat de asemenea si faptul ca sumele incasate nu s-au indreptat catre proiecte de mediu asa cum guvernul Tariceanu a lasat sa se inteleaga. Desi contextual economic actual este diferit fata de cel de acum aproximativ doi ani, cand a fost introdusa taxa pentru prima data, legislatorul considera ca o masina noua va polua mai mult timp ca un autoturism vechi.

    Va marturisesc ca au existat discutii la nivelul guvernului, in acest an, pentru schimbarea formulei de calcul al acestei taxe. Insa, in lumina recentelor evenimente ma tem ca orice modificare va putea surveni doar cu instalarea unui cabinet ministerial responsabil. In ceea ce priveste masurile care vor fi decise de Bruxelles, va asigur ca veti putea citi aici care vor fi acelea, intr-un timp foarte scurt de la adoptarea lor.

  3. NU MAI STIU CE PETITIE AM TRIMIS CA IN UNA CEREAM AJUTORUL JUSTITIEI IAR IN ALTA MINISTRULUI APARARI NATIONALE.LE ADAUG PE LANGA CEA INREGISTRATA IN REGISTRUL GENERAL CA PETITIA 0010-10.
    AS DORI SA-MI TRANSMITETI PRIN MAIL,CAT TIMP(ESTIMATIV) DUREAZA PROCEDURA DE EXAMINARE A PETITIEI,CA SA NU TREACA IARASI ALTE TERMENE SI NICI IN ” JUSTITIE ” SA NU MAI AM CE FACE.

    I

    PERSONAL MULTUMESC, DOMNULUI DAN VICTOR BANU DE LA CSM.
    DUPA CUM SE NUMESTE INSTITUTIA C.S.M.,NU STIU CE COMPETENTE ARE DAR CINE CONTROLEAZA INSTITUTIILE ROMANE,SI MAI ALES TRIBUNALELE MILITARE,CARE NU AU NICI O COMPETENTA CU TOATE CA SUNT MILITAR IN REZERVA SI MULTE ALTE…

  4. mm www.victorbostinaru.ro spune:

    Stimate domnule Ispas Sabin Marius,

    Va multumim pentru comentariile dumneavoastra dar tinem sa va precizam faptul ca acestea nu tin locul unei petitii oficiale adresate Comisiei de Petitii a Parlamentului European.

    Va rugam sa accesati acest link http://www.petitiipe.ro/?cat=5 si sa urmati pasii necesarii trimiterii unei petitii folosind formularul dedicat pe site-ul Parlamentului European.

    De asemenea va rugam sa cititi cu atentie sectiunea „Cine poate adresa o petiţie şi ce subiecte pot fi abordate?” astfel incat petitia dumneavoastra sa poata fi declarata admisibila.

    Va multumim!
    Cu stima,
    Echipa de follow-up Victor Bostinaru – MEP